Optimizare SEO
Optimizare SEO magazin online și site de prezentare
În spatele fiecărei afaceri de succes se află o campanie SEO inteligentă.
De ce ai nevoie de optimizare SEO?
În prezent, toți consumatorii se bazează pe motoarele de căutare când au nevoie de un serviciu. Indiferent că au nevoie de un cabinet medical, de un restaurant sau de un produs de îngrijire zilnică, îl caută….ai ghicit…pe Google!
Asta înseamnă că indiferent de ceea ce oferă afacerea ta, publicul țintă te va cauta cel mai probabil pe Google. Iar dacă vrei să îi atragi pe site-ul tău, ai nevoie de optimizare SEO, în caz contrar nu te vor găsi.
Și este atât de important, pentru că prin optimizare seo, nu doar atragi trafic pe site, ci îți si consolidezi imaginea brandului, si îți construiești o relație cu potențiali clienți și să te poziționezi ca expert în nișa ta.
- Vizibilitate și poziționare mai bună în SERP
- Mai mult trafic organic
- Costuri mai reduse de promovare
- Rezultate pe termen lung
- Experiență autentică pentru clienți
- Mai multă credibilitate
Știai că, statisticile arată că 86% din utilizatori ignoră reclamele plătite și își îndreaptă atenția către afișările organice din Google?
8 Semne că Site-ul Tău are Nevoie de Optimizare SEO
1. Nu apare în rezultatele căutării pentru cele mai importante cuvinte cheie
Să presupunem că ai un magazin online care vinde rochii de ocazie. Dacă cauți pe Google cuvinte cheie precum: rochii de ocazie, rochie de ocazie, rochii de seară, rochii elegante, etc. și nu te afișezi în primele zece rezultate, ai nevoie cu siguranță de optimizare SEO.
S-ar putea să te întrebi „Dar care sunt cele mai importante cuvinte cheie pentru business-ul meu?”. Dacă nu știi răspunsul la această întrebare, gândește-te la cele mai importante servicii/produse din portofoliul tău.
2. Nu primește suficient trafic
Cu instrumentele gratuite de la Google, Google Analytics și Google Search Console poți monitoriza traficul organic de pe website-ul tău. Traficul organic reprezintă numărul de vizitatori care descoperă site-ul tău în căutările organice.
Dacă site-ul tău primește puțin trafic organic, atunci este nevoie să te consulți cu un specialist pentru optimizare SEO.
3. Are un număr redus de conversii
Site-ul tău apare în căutările organice, dar utilizatorii care îți ajung pe site nu îți devin clienți?
Există diverse tehnici care te pot ajuta să îți îmbunătățești rata de conversie. Cu toate acestea, dacă ești începător, poate fi un proces copleșitor. Un expert în optimizare SEO te poate îndrepta în direcția corectă. O agenție SEO de încredere va descoperi potențialele probleme de conversie ale site-ului, iar investiția în ajutor profesional poate fi incredibil de benefică pe termen lung, deoarece profesioniștii te pot ajuta să obții vânzări și venituri mai mari.
4. Nu are o strategie de content marketing
O modalitate excelentă de a îmbunătăți traficul pe site este o abordarea unei strategii eficiente de content marketing. Va fi nevoie, fie să îți scrii singur conținutul paginilor, fie să angajezi o agenție ce se ocupă de promovare SEO, cu specialiști în marketing de conținut care știu cum să creeze texte de calitate, bogate în cuvinte cheie.
5. Nu este receptiv
Chiar dacă site-ul se clasează bine pe anumite cuvinte cheie, însă nu este suficient de receptiv, însemnând că se încarcă greu și este dificil de navigat prin el, atunci vei pierde cu siguranță o parte din clienți.
Totodată, trebuie să te asiguri că acesta oferă o experiență excelentă utilizatorilor ce folosesc dispozitive mobile. Peste jumătate din clienții tăi, îți accesează site-ul de pe telefonul mobil sau tabletă.
6. Are probleme de ordin tehnic
Un alt factor care poate afecta traficul organic și numărul de conversii, sunt problemele de ordin tehnic, ce pot include: viteza site-ului, sitemap.xml, robots.txt, conținutul duplicat, link-uri rupte, etc. Acestea pot fi rezolvate prin servicii SEO profesionale.
7. Nu are suficiente backlink-uri
Unul dintre motivele principale pentru care site-ul tău nu se clasifică bine în rezultatele Google poate fi numărul redus de backlink-uri. Cu cât există mai multe site-uri de calitate care fac trimitere către site-ul tău, cu atât acesta are o autoritate mai mare și este mai relevant în ochii lui Google. Cu ajutorul unor instrumente precum Ahrefs, poți evalua optimizarea off page a site-ului tău și calitatea link-urilor care se conectează la domeniul tău.
8. Competitorii tăi se clasează mai bine ca tine în SERP
Dacă concurența ta are o poziție mai bună decât tine în rezultatele Google, atunci este timpul să contactezi un profesionist SEO. Acesta poate să efectueze o analiză amănunțită a concurenței și să descopere ce strategie folosesc aceștia. Analiza poate include aspecte precum: vârsta domeniului, profilul de backlink-uri, cuvinte cheie vizate, promovare pe social media, trafic, tehnici de optimizare, etc.
Ai un Magazin Online?
Care Este Procesul de Optimizare Site? Strategia Care nu dă Greș!
Consultanță SEO
Îți oferim consultanță de optimizare SEO gratuită pentru a discuta împreună despre problemele cu care se confruntă site-ul tău. Analizăm problemele, îți oferim soluțiile, stabilim obiectivele, apoi creem strategia care să le atingă.
Audit SEO
Auditul SEO este procesul de evaluare al optimizării site-ul tău web pentru motoarele de căutare. Aici indentificăm erorile care împiedica site-ul să se clasifice bine și descoperim oportunitățile care te pot ajuta să obții mai multă vizibilitate. mai mult…
Un audit SEO acoperă de obicei următoarele aspecte:
-Indexare și crawlare
-Experiența utilizatorului
-Arhitectura site-ului
-Optimizarea SEO On Page
-Structura de link-building (Optimizarea SEO Off page)
-Cercetarea cuvintelor cheie
Este practic un „control general de sănătate” pentru site-ul tău web.
Analiza concurenței
Analiza concurenței implică studiul și compararea prezenței online a competiției tale pentru a pentru a indentifica slăbiciunile lor, dar și punctele forte. Acest proces ajută la descoperirea oportunităților pe care le-ai putea folosi în favoarea ta.
Stabilirea obiectivelor
În general, obiectivele ce pot fi atinse prin intermediul optimizării SEO sunt:
- Creșterea traficului organic
- O clasare mai bună a anumitor cuvinte cheie
- Îmbunătățirea ratei de conversie
- Creșterea vizibilității brandului
- Îmbunătățirea experienței utilizatorului
Dezvoltarea strategiei de optimizare SEO
Ca să atingem aceste obiective, trebuie să dezvoltăm o strategie SEO personalizată și să o implementăm într-un mod rapid și eficient. Strategia SEO va cuprinde: optimizarea conținutului, profilul de link-building, optimizarea tehnică, îmbunătățirea experienței utilizatorului.
Căutarea de cuvinte cheie
Căutarea de cuvinte cheie reprezintă una dintre cele mai importante acțiuni din procesul de optimizare, și asta pentru că, în SEO totul se învârte în jurul cuvintelor cheie. Dacă nu le-ai ales în mod corespunzător, strategia va fi sortită eșecului.
Dar Ce Sunt Cuvintele Cheie?
Cuvintele cheie sunt acele cuvinte sau grupuri de cuvinte pe care oamenii le caută pe Google ca să te găsească. Spre exemplu, dacă ai un magazin online care vinde rochii de ocazie, ”rochii de ocazie” este un cuvânt cheie potrivit pentru ține, la fel și: rochii de seară, rochii elegante, etc.
Reguli Importante de Folosire a Cuvintelor Cheie în Cadrul Optimizării Unui Site
- să fie relevante pentru subiectul și conținutul paginii respective
- să aibă densitatea potrivită
- să fie incluse în meta-titlu, meta-descriere, H-uri
- să fie integrate într-un mod natural în text
- să fie folosite variații ale cuvintelor cheie
- Cele mai folosite instrumente pentru căutarea cuvintelor cheie sunt: Keyword Planner de la Google, Ahrefs, Moz, Uber Suggest.
Cele Mai Comune Tactici de Optimizare SEO în Afara Paginii Care Cresc Autoritatea și Traficul Organic al Unui Site
1. Link-building
Este procesul de optimizare seo, prin care alte site-uri menționează site-ul tău și face trimitere către acesta printr-un link. Aceste link-uri se numesc backlink-uri.
Cu cât o pagină sau un domeniu are mai multe backlink-uri, cu atât pare mai autoritar în fața lui Google, mai ales dacă acele backlink-uri provin de la domenii care au la rândul lor o autoritate mare.
Numărul de backlink-uri de calitate este important, dar și mai important este numărul de domenii care fac trimitere prin link-uri către site-ului tău. mai mult…
În agenția SEO IQ, publicăm advertoriale pentru clienții noștrii pe site-uri cu autoritate, vechime și trafic mare, livrând conținut autentic despre serviciile și produsele pe care aceștia le oferă. Câteva exemple de astfel de site-uri sunt: Protv.ro, a1.ro, Unica.ro, Kudika.ro, Libertatea.ro, adevărul.ro, businessmagazin.ro, divahair.ro, sport.ro și multe altele. Avem în portofoliul peste 300 de publicații naționale, județene și locale.
2. Content Marketing
Publicarea de conținut unic și interesant este o modalitate foarte bună de a atrage atenția media și de a afișa E.E.A.T. Dacă scrii content excelent, acesta poate fi preluat și de alte publicații care te vor menționa pe paginile lor.
3. Optimizare SEO Tehnică
Un site optimizat seo bine din punct de vedere tehnic este rapid, ușor de indexat, ușor de navigat, care poate ranka rapid în SERP.
În cadrul unei optimizării tehnice, se au în vedere următoarele acțiuni:
Optimizarea bugetului de crawling
- Verificarea indexabilitatii site-ului
- Instalarea certificatului SSL (HTTPS)
- Optimizarea pentru dispozitivele mobile
- Optimizare sitemaps
- Optimizare Robots.txt
- Optimizare imagini
- Etichete canonical
- Eliminare conținut duplicat
- Pagini 404
Două dintre cele mai bune instrumente folosite pentru optimizarea tehnica SEO sunt: Google Search Console și Screaming Frog.
4. Optimizare SEO Local
Căutarea la nivel local este foarte importantă pentru business-urile mici, deoarece 46% din utilizatorii Google caută informații locale. Dacă afacerea ta nu este optimizată la nivel local poți pierde o mulțime de potențiali clienți, pregătiți să facă cumpărături în zona ta.
Mai concret, Local SEO reprezintă procesul de îmbunătățire al vizibilității business-ului tău, la nivel local.
5. Tehnici de optimizare SEO la nivel local:
- Optimizare SEO contului Google My Business
- Activitatea pe rețelele sociale
- Adăugare date corecte: nume, adresă, telefon
- Efectuarea unui audit local SEO
- Optimizarea URL-urilor, meta-titlurilor, meta-descrierilor, H-urilor, conținutului
- Adăugarea paginilor de locație pe site
- Obținerea de linkuri ce provin de la domenii cu autoritate mare, mai ales de la nivel local
Oferim servicii SEO local pentru business-uri din: București, Cluj, Brașov, Iași, Sibiu, Ploiești și nu numai.
6. UX & UI
User Experience (Experiența Utilizatorului) și User Interface (Interfața Utilizatorului) pot avea un impact semnificativ asupra poziționării site-ului tău în motoarele de căutare, deoarece reprezintă doi dintre factorii de evaluare luați în considerare de Google în afișarea rezultatelor.
În timp ce UI se concentrează pe aspectul site-ului tău, pe elemente precum: imagini, text, background, elemente statice sau dinamice, UX se focusează pe funcționalitatea și eficienta acestora.
7. Monitorizare și Raportare
La SEO IQ folosim cele mai performante instrumente pentru monitorizarea constantă a evoluției site-ului după implementarea strategiei SEO. Printre acestea se numără: Ahrefs, Screaming Frog, Google Analytics, Google Search Console, Google Ads, SeRanking, Moz, Uber Suggest, etc.
În baza informațiilor extrase, realizăm rapoarte lunare ce conțin informații despre:
Evoluția cuvintelor cheie principale și secundare
- Evoluția backlink-urilor
- Sursele de trafic
- Performanța site-ului
- Oportunități noi
- Date despre concurență
- Plus alte informații generale despre activitatea din ultima luna.